29 Aralık 2020 Salı

KUMBARA FİLMİ HAKKINDA

 

KUMBARA

Film, yeni bir apartmanın çıkış kapısında elinde piknik malzemeleri olan mutlu bir baba, anne ve erkek çocuğunun yani âdete mutluluktan bulutlarda yürüyen bir ailenin görüntülendiği sahne ile açılır.

Bir şirkette beyaz yakalı olarak çalışan Orhan Bey evi, arabası olan bir aile babasıdır. Yaşlı annesi hastanede makineye bağlı olarak yaşamakta fakat çok da umut yoktur. Orhan Bey’in 5. Sınıfa giden bir oğlu ve ev emekçisi (ev kadını) bir eşi vardır. Eşinin daha çok oğullarının okuduğu okuldaki okul aile birliği işleri ile ilgilenmekte olduğu, kermes vb. etkinliklerle sınıfın eksik-gediklerini giderdiğini anlıyoruz. Annesi ile altlı üstlü bir apartman dairesinde oturan Orhan Bey kiracıdır. Annesinin kentsel dönüşümden bir daire sahibi olacağını ama kira ücretlerini yüklenici firmanın ödemediğini de bir toplantıdan anlıyoruz. Orhan Bey bu toplantıda eşinin tanımlaması ile “aval aval” toplantıyı izlemekte ve pencereden dışarıyı seyretmektedir.

Film ilerledikçe Orhan Bey’in ekonomik sıkıntılardan kaynaklı değişik aile sorunları içinde olduğunu görüyoruz. Baskın olmaya çalışan bir eşi vardır Orhan Bey’in. Ama ev emekçisi olmasından dolayı çok da sesi çıkmamakta, içine atmaktadır bazı şeyleri. Ve her sohbetin sonunda kısık bir sesle bir sözcük söyleyerek içine attıklarını kusmaktadır. Evliliğin çatırdamaya başladığını da görebiliyoruz film ilerledikçe.

Orhan Bey, düğününde “beşi birlik” getiren esnaf arkadaşına araba galerisinde kefil olmuş, yüklü bir borca girmiş ve ne yazık ki arkadaşı ödemeleri yapmamıştır. Yurt dışına kaçtığı sanılan arkadaşı, dükkânını da devretmiş ve Orhan Bey’in muhatabı artık araba galerisidir. İcra aşamasında ve hatta icra belgesi ulaşmış bir borç yükü vardır. Bu borç yükünden kurtulmak için ek iş olarak geceleri önce bir ürün pazarlama işine girmiş, şansızlıklar veya becerisizlikler peşini bırakmamış, bu işi başaramayınca da arkadaşının bir yakınının taksi yazıhanesinde geceleri taksicilik yapmaya başlamıştır. Kendi arabasını satıp borcun bir bölümünü de ödemiştir. Gece çalışmaları ne yazık ki gündüz işindeki verimliliğini de düşürmektedir.

Fakat öyle olur ki zaman zaman her şey üst üste gelir. Bu üst üste gelmeler bizi kendimize dahi yalan söyleyecek duruma getirebilir ki Orhan Bey’de yalanlarla, “güçlü aile reisi” görünümünden ödün vermemeye çalışmakta ama sürekli açmaza sürüklenmektedir.

Youtube gençliğine özenen oğlu bir kamera isterken, eşi de bozuk olan bulaşık makinesi yüzünden Orhan Bey’e hayli kızgındır. Alt yapı üst yapıyı etkilemeye, ekonomik zorluk ve sıkışmışlıklar aile ilişkilerini sarsmaya başlamıştır Orhan Bey’in.

Çocuğun okulundaki kermes dönüşü ortamın gerginliğini birazcık da olsa, Orhan beyin eşinden özrü azaltmıştır.

Orhan Bey’in bacanağı zengindir, gösterişli evleri, her istediği alınan oğulları vardır ve Orhan Bey’in eşi farkında olarak yada olmayarak eniştesi ile kendi eşini karşılaştırmaktadır.

“Tutunmaya” çalışan, bir sosyal etkinliği ve çevresi olmayan Orhan Bey'i ve evliliğini ancak annesinin ölümü kurtaracaktır.

İlk açılışta gördüğümüz sahnelerin devamını olan görüntüler yani ailenin piknikte mutlu mesut olması ile filmi bitiririz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ağız Tadıyla

Bir kuru yaprak yeter mutlu olmaya Bir bayrak dalgalansa yeter Varsın dallar çıplak olsun  Yeşil çimenler sarsın dört bir yanı Beyazları bol...